Primeur voor België: Robot ‘Pepper’ presenteert Belgian Tube Days

Op 5 maart 2017 is er de tweede editie van de Belgian Tube Days in de Waagnatie in Antwerpen. Een event waar YouTubers hun fans ontmoeten. Op de topaffiche staan onder andere kijkcijferkanonnen als Unagize, Kastiop, Gio, Olex en Joey Craig. Samen goed voor bijna twee miljoen YouTubekijkers. Maar vandaag wordt die affiche aangevuld met een wel héél erg bijzonder naam: Robot Pepper. Samen met zijn sidekick Amir Motaffaf, beter bekend als tienerster Gamil uit de nieuwe hitserie op Ketnet ‘4eVeR’, presenteert de robot op zondag 5 maart de Belgian Tube Days vanop het hoofdpodium. Een primeur voor België.

Over Belgian Tube Days:
Belgian Tube Days is het grootste Belgische YouTube-evenement in joint venture met Waagnatie en CNR Music.  Na een eerste succesvolle editie is het evenement op 5 maart 2017 toe aan zijn tweede editie met topcreators zoals Unagize, Kastiop, Gio, Olex en Joey Craig.

Over Pepper:
Pepper is een humanoïde robot, ontwikkeld door het Japanse bedrijf Aldebaran. Het voordeel van Pepper is dat hij uitgerust is met een uitgebreide waaier aan sensoren zoals microfoons, camera’s, luidsprekers, aanraaksensoren, dieptesensoren en op zijn buik heeft Pepper een tablet met touchscreen. Daarnaast staat Pepper volledig open voor ontwikkelaars om er de meest uiteenlopende toepassingen op te ontwerpen. Er zullen meer en meer humanoïde robots opduiken in bedrijven, ziekenhuizen, rusthuizen, scholen, winkels en zelfs huiskamers!

Over Cronos Groep:
Cronos Groep staat voor innovatie en technologie met een oprechte focus op ondernemerschap. Met ondertussen meer dan 5000 medewerkers die sterk staan in ICT, marketing en communicatie zorgt de groep voor de meest vooruitstrevende oplossingen in diverse sectoren. Denk hierbij aan de mediasector, uitgevers, banken en verzekeringsmaatschappijen, nutsbedrijven of telecomoperatoren.Op zondag 5 maart 2017 komen de allergrootste YouTubers van België én Nederland naar Waagnatie in Antwerpen om hun kijkers te ontmoeten tijdens de Belgian Tube Days, een festival voor YouTubefans. In samenwerking met Cronos Groep uit Kontich, komt ook Pepper langs. Pepper is een Japanse robot en uitgerust met sensoren, als microfoons, camera’s, luidsprekers, aanraaksensoren en dieptesensoren.

Katrien Hennin van Cronos Groep: “We zijn erg blij dat we deze Belgische primeur aan de Belgian Tube Days kunnen geven. Want technologie en YouTube gaan hand in hand.”

Organisator Dirk Timmerman van CNR Music: “Robot Pepper en sidekick Amir zullen vanop het hoofdpodium spectaculaire challenges, slams en battles tussen de YouTubers aankondigen en becommentariëren. Pepper zal ons op de mainstage een toegevoegde waarde aan het YouTube-kijkend publiek geven waarbij we vooral uitkijken naar Peppers selfiesessie tijdens het evenement.”

Laura Deploey

PR account manager, Global Image PR

Persberichten in je mailbox

Over Belgian Tube Days

Op 5 maart verwelkomt Waagnatie in Antwerpen de crème de la crème van de Nederlandse en Belgische Youtube-scene op de tweede editie van de Belgian Tube Days. Vloggende Youtube sensaties zijn al reeds geruime tijd een begrip in buurlanden als Nederland en Duitsland. Hun mega-events “Dutch YouTube Gathering” en “Videodays” zijn dan ook het ultieme bewijs dat deze soort initiatieven ware trekpleisters vormen voor het groeiende aantal vlogliefhebbers. Alle abonnees, samen goed voor zo’n 2 miljoen, krijgen die dag de kans hun Youtube helden in levende lijve te ontmoeten en er op los te selfie-en. Daarnaast zijn er ook een hele reeks andere activiteiten rond beauty, lifestyle en gaming. MNM zendt die dag live uit en als primeur wordt het publiek op de mainstage geëntertaind door een -zo goed als levensechte- robot.

Zondag 5 maart 2017 Waagnatie – Expo & Events Rijnkaai 150 2000 Antwerpen

www.belgiantubedays.be